75. „DOBRE RELACJE W SZKOLE” – WARSZTATY DLA UCZNIÓW, NAUCZYCIELI I RODZICÓW

75. „DOBRE RELACJE W SZKOLE” – WARSZTATY DLA UCZNIÓW, NAUCZYCIELI I RODZICÓW

Imię i nazwisko Wnioskodawcy – Agnieszka Gołębiowska

Skrócony opis – Wyposażenie w wiedzę dotyczącą edukacji opartej na relacji oraz w umiejętności budowania dobrych relacji i tworzenia empatycznej społeczności szkolnej zarówno w warunkach edukacji stacjonarnej, zdalnej i hybrydowej.

Pełen opis – Problem/potrzeba:

Problem w relacji uczeń – nauczyciel, nauczyciel – uczeń, uczeń – uczeń czy nauczyciel – rodzice, brak wsparcia integracji wśród uczniów, oraz obu grup między sobą, konkurowanie ze sobą, porównywanie. Problemy w odczytywaniu emocji, brak empatii, przekonanie, że emocje nie są ważne, ignorowanie emocji własnych nauczycieli oraz uczniów, powodujące alienacje, izolację, poczucie samotności, lęk, smutek, depresję, wykluczenie, niechęć do nauki, niechęć do współpracy i angażowanie się. Brak komunikacji pomiędzy członkami społeczności szkolnej powodujący niezrozumienie, zagubienie, frustrację, bezradność. Potrzeba wzmocnienia relacji uczeń – nauczyciel, nauczyciel – nauczyciel, uczeń – uczeń czy nauczyciel – rodzice oraz wprowadzenie nowych metod nauczania ułatwiających budowanie relacji i poznawania wzajemnych potrzeb, włączających w zmianę zespoły szkolne, uczniów, rodziców. Ponieważ podstawą edukacji są dobrej jakości relacje panujące między uczniami, rodzicami i nauczycielami. Odpowiednia jakość relacji w szkole pozytywnie wpływa na dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny całej społeczności szkolnej i dalej przekłada się pozytywnie na efekty dydaktyczne.

Warsztaty online:

Wyposażenie w wiedzę temat edukacji opartej na relacji oraz w umiejętności budowania dobrych relacji i społeczności szkolnej zarówno w warunkach edukacji stacjonarnej, zdalnej i hybrydowej. Zagadnienia szkoleniowe: sposoby komunikowania się, dawanie informacji zwrotnej, indywidualizacja metod pracy z uczniem, angażujące metody pracy, organizacja przestrzeni edukacyjnej sprzyjająca relacjom i nauce, postępowanie z wyzwaniami i trudnościami rozwojowymi dziecka m.in. ze spektrum autyzmu czy przejawiającego zachowania trudne, zachowania niepożądane, mediacja w sytuacjach silnego konfliktu, strategii i plan wdrażania edukacji opartej na relacji. Edukacja włączająca, coaching drama, neurodydaktyka, TIK i edukacja zdalna.

Seria warsztatów. 4 x 2 dniowe i 1 x 3 dniowe spotkanie warsztatowe online ( jedno spotkanie na miesiąc )

4 spotkań warsztatowych dydaktycznych i wypracowujących metody budowania relacji

1 spotkanie wypracowujące strategię i plan wdrażania edukacji opartej na relacjach

Uczestnicy:

100 osób. Otwarty dostęp. Nauczyciele, uczniowie, rodzice na wszystkich szczeblach nauczania.

Szacowany koszt – 30 000,00 zł

Wydział opiniujący – Wydział Oświaty