40. LEKKI SAMOCHÓD RATOWNICTWA WODNEGO DLA OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJ W KONINIE-CHORZNIU

40. LEKKI SAMOCHÓD RATOWNICTWA WODNEGO DLA OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJ W KONINIE-CHORZNIU

Imię i nazwisko Wnioskodawcy – Adam Gościniak

Skrócony opis – Przedmiotem projektu jest Lekki Samochód Operacyjny Straży Pożarnej w Koninie- Chorzniu. Dla jednostki , której jedną ze specjalizacji jest ratownictwo wodne, ważny jest szybki dojazd na miejsce zdarzenia ( także do trudno dostępnych miejsc ) wraz z łodzią ratowniczą. Niestety ciężarowe pojazdy ratowniczo-gaśnicze maja ograniczenia związane z prędkością, gabarytem oraz dojazdem w wąskie niedostępne miejsca. Lekki samochód o terenowym charakterze pozwoli na skrócenie czasu dojazdu, a tym samym bezpośrednio przełoży się na skuteczność akcji ratowniczo-gaśniczych poprzez łatwiejszy dostęp do poszkodowanych na akwenach wodnych. Jednostka OSP Konin- Chorzeń jako członek Wojewódzkiego Odwodu Operacyjnego może być dysponowana także w odległe części województwa Wielkopolskiego. Dodatkowo samochód ten może być także wykorzystywany do transportowania agregatu pompowego oraz zaopatrzenia dla druhów działających w długotrwałych akcjach ratowniczo gaśniczych.

Pełen opis – Samochód terenowy typu pick up ze stałym napędem na cztery koła. Kolor czerwony z oznakowaniem ( naklejkami ) „STRAŻ” oraz numerami operacyjnymi. Samochód czterodrzwiowy, pięciomiejscowy z silnikiem napędzanym olejem napędowym o mocy minimum 200 koni mechanicznych i pojemności minimum 1,9 l. Opisywany pojazd powinien posiadać także belkę świetlną z modulatorem dźwiękowym oraz światłami ostrzegawczymi LED w atrapie silnika, a także radiostację cyfrową – przenośną. Niezbędnym elementem jest hak zamontowany na stałe wraz z kompletną instalacją elektryczną, zdolny transportować przyczepki o wadze minimum 2500 kg. Przestrzeń transportowa pojazdu powinna posiadać zabudowę stałą z otwieranym tyłem oraz bocznymi powierzchniami , a także relingi dachowe oraz czujniki parkowania z przodu oraz tyłu wozu. Opony o specyfikacji terenowej lub półterenowej (uterenowionej) oraz wciągarka elektryczna sterowana pilotem z przodu wozu, o uciągu odpowiadającym maksymalnej wadze pojazdu. Niezbędna jest blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Samochód powinien posiadać gwarancję minimum 2 lata oraz dwuletni pakiet serwisowy.

Szacowany koszt – 295 000,00 zł

Wydział opiniujący – Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego