20. ROWEROWY KONIN – ROWEROWA STARÓWKA

Imię i nazwisko Wnioskodawcy – Bartłomiej Kózka
Skrócony opis – Starówka dla rowerów – parkingi rowerowe z prawdziwego zdarzenia ze stojakami pod nadzorem monitoringu miejskiego w miejscach najczęściej odwiedzających przez mieszkańców: Bulwar Nadwarciański, park Chopina, ratusz, kościół farny, wydziały urzędu miejskiego, urząd stanu cywilnego itd. Zadanie obejmuje również ustanowienie kontraruchu i wyznaczenie kontrapasów rowerowych na ulicach ścisłej Starówki, co ułatwi poruszanie się po zabytkowej części naszego miasta najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Sprawmy, aby najstarsza dzielnica Konina była bezpieczna i przyjazna dla wszystkich. fb: Rowerowy Konin
Pełen opis – Wniosek zakłada montaż stojaków rowerowych (po 2-3 stojaki) w następujących lokalizacjach: Bulwar Nadwarciański część wschodnia w dolnej części od strony rzeki- Bulwar Nadwarciański część środkowa w górnej części w rejonie pizzerii - Bulwar Nadwarciański część zachodnia w górnej części
w rejonie kawiarni – park Chopina (obok amfiteatru), obok ratusza (skrzyżowanie ulic 3 Maja i Wiosny Ludów),-obok kościoła farnego (skrzyżowanie ulic 3 Maja i Kościelnej), – obok kościoła farnego (skrzyżowanie ulic 3 Maja i Szarych Szeregów), – na parkingu z tyłu głównego budynku urzędu miejskiego (wjazd od ulicy Wojska Polskiego),- obok urzędu stanu cywilnego (ul. Obrońców Westerplatte), - obok wydziału geodezji i katastru (ul. Sztarka), - obok siedziby zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności (ul. Staszica) oraz ewentualnie w innych miejscach, które mogą okazać się wskazane. Stojaki będą miały kształt odwróconej litery U i będą solidnie zakotwione w podłożu, co uniemożliwi ich uszkodzenia i zapewni bezpieczne przypięcie rowerów. Ogólnodostępny parking rowerowy przy głównym budynku urzędu miejskiego powinien być – w miarę dostępnych środków – zadaszony. Kontraruch i kontrapasy rowerowe to nowoczesne rozwiązania komunikacyjne, funkcjonujące w polskim prawie od przeszło 10 lat. Ułatwiają one ruch jednośladów w centrach miast i na osiedlach mieszkaniowych. Taka organizacja ruchu stosowana jest z powodzeniem już w wielu miejscach w Polsce, np. w Krakowie (ponad 300 ulic - docelowo 600 ulic), Gdańsku (ponad 200), Radomiu (wszystkie ulice), Poznaniu, Gdyni, Opolu, Tarnowie i wielu innych. Jej wdrożenie powoduje wzrost intensywności ruchu rowerów, zmniejsza liczby pojazdów mechanicznych wjeżdżających do ścisłych centrów miast i postępujące pozytywne zmiany w zagospodarowaniu zbytków przestrzeni. Wykaz ulice objętych kontraruchem rowerowym zostanie ustalony z Zarządem Dróg Miejskich w Koninie.
Szacowany koszt – 99 999,00 zł
Wydział opiniujący – Wydział Gospodarki Komunalnej/Zarząd Dróg Miejskich w Koninie